IFS
Als IT-bedrijf dat in meer dan 60 landen actief is, is het van essentieel belang dat IFS in staat is om hooggekwalificeerd talent aan te trekken en te behouden in de hevige concurrentiestrijd. Dit vereist een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardepakket waar de werknemers zich bewust van zijn.
In de jaarlijkse werkplekranglijst van ‘Great Place to Work’ behoort IFS tot de top tien. Ondanks de investeringen van IFS in een competitief arbeidsvoorwaardepakket, beschouwden de werknemers hun arbeidsvoorwaarden niet als uniek of bijzonder in vergelijking met andere werkgevers.
“Toen we ons realiseerden dat we het gebruik en de waardering van onze arbeidsvoorwaarden moesten verbeteren, wendden we ons tot Benify”, zegt Charlotta Lilieblad, Head of HR Service Centre bij IFS.
IFS lanceerde hun Benify platform voor al hun arbeidsvoorwaarden en totale beloning wereldwijd, dit had direct resultaat.
“Met Benify verbeterde de waardering van de arbeidsvoorwaarden met 71%, zonder dat we één enkel arbeidsvoorwaarden veranderd hebben. Het enige dat we deden was alles beter communiceren en presenteren. Het gebruik van de arbeidsvoorwaarden is ook verhoogd. Tegenwoordig maken 40% meer mensen gebruik van hun Bijdrage voor Gezondheid & Welzijn (in het Zweeds friskvårdsbidrag)”.
Tegenwoordig gebruikt IFS Benify in alle markten waar het mogelijk is. Dankzij Benify was HR in staat om hun administratielast te verminderen doordat er voor IFS geen noodzaak meer was om hun eigen interne systemen te ontwerpen en bij te houden.
1VERHOOGDE WAARDERING VOOR ARBEIDSVOORWAARDEN
Zonder iets aan hun arbeidsvoorwaarden te veranderen en zonder er iets aan toe te voegen, is de waardering voor IFS's Benefits offer verbeterd met een ongelofelijke 71%.2TOEGENOMEN GEBRUIK VAN DE BIJDRAGE VOOR GEZONDHEID & WELZIJN
Het gebruik van de Bijdrage voor Gezondheid & Welzijn (in het Zweeds friskvårdsbidrag) nam toe met wel 40%, na de implementatie van Benify's Benefits en Total Rewards platform.3VERMINDERDE ADMINISTRATIE
In plaats van 447 ontvangsten per jaar te verwerken, hoefde HR slechts 12 facturen te verwerken, waardoor broodnodige interne middelen beschikbaar kwamen."Toen we ons realiseerden dat we het gebruik en de waardering van onze arbeidsvoorwaarden moesten verbeteren, wendden we ons tot Benify", zegt Charlotta Lilieblad, Head of HR Service Centre bij IFS.