BMW

Als producent van luxeauto's is het merk BMW natuurlijk wereldberoemd en zeer herkenbaar. Toen de Duitse autofabrikant de arbeidsvoorwaarden van de meer dan 85.000 medewerkers wilde stroomlijnen, bleek dat veel processen handmatig werden uitgevoerd. Na analyse van de markt voor HR-technologie koos BMW voor het onafhankelijke en flexibele platform van Benify, voor een geheel nieuwe benefits en rewards-experience voor de medewerkers.
BMW

BMW Group heeft duizenden enthousiaste medewerkers in dienst en wilde hen ook die premium service bieden waarom het bedrijf bekendstaat.

De autofabrikant was op zoek naar een oplossing die naadloos zou meegroeien met het bedrijf. Het platform moest overal en altijd toegankelijk zijn voor elke medewerker – waar die zich ook bevindt. Veiligheid was hierbij een cruciale overweging, omdat de nieuwe partner van BMW ook zou beschikken over gevoelige gegevens die goed beschermd moeten worden.

Met een personeelsbestand van deze omvang en complexiteit, lijkt het leveren van een mobile-first-platform misschien een flinke uitdaging. Maar de oplossing van Benify integreerde naadloos met de bestaande tech-infrastructuur van BMW. Zo heeft elke medewerker het gemak van een gepersonaliseerde, flexibele benefitsportal.

Vóór Benify moesten medewerkers voor toegang tot hun benefits meerdere tools gebruiken en bronnen raadplegen. Maar nu is alle informatie snel toegankelijk vanaf één plek, met inbegrip van pensioeninformatie, flexibele arbeidsvoorwaarden, korting op welzijns- en gezondheidsvoorzieningen, verzekeringen en veel meer.

Doordat het personeel van BMW Group met het platform van Benify moeiteloos toegang heeft tot hun benefits, leidt dit nu al tot meer zichtbaarheid en een toename in gebruik. Bovendien hebben de medewerkers een completer beeld van de total rewards die BMW aanbiedt.

“Met Benify profiteren BMW-medewerkers bij beheer van hun arbeidsvoorwaarden van een gestroomlijnde en betere digitale ervaring.”

De uitdagingen van BMW Group

  • De communicatie van BMW Group over het benefitsprogramma van de medewerkers verliep via handmatige processen.
  • Dit maakte de communicatie inefficiënt, zodat talrijke benefits onbekend en ongebruikt bleven.
  •  Een ander gevolg was dat medewerkers niet beschikten over een centraal platform met actuele informatie voor toegang tot hun arbeidsvoorwaarden.

De oplossing van Benify

  • Met de oplossing van Benify heeft de BMW Group een centraal systeem dat toegankelijk is vanaf mobiel en desktop. Altijd en overal beschikbaar, waar de medewerker ook is.
  • Medewerkers profiteren van een helder overzicht van alle rewards en benefits op één plaats, waarmee ze voor het eerst een duidelijk beeld van de totale waardepropositie hebben.
  • BMW kan met het platform in realtime met alle medewerkers communiceren. De communicatie kan daarbij aan individuele behoeften worden aangepast.