SPIE

SPIE is de Europese leider in multitechnische diensten op het gebied van energie en communicatie. Nu de meeste medewerkers buiten kantoor werken was het een uitdaging om de medewerkers op de hoogte te houden, informatie te verspreiden en de arbeidsvoorwaarden van het bedrijf onder de aandacht te brengen. Met de hulp van Benify heeft SPIE Nederland een benefitsplatform geïmplementeerd, dat werknemers 24/7 toegang biedt en dat zorgt voor meer bewustzijn en minder administratie voor HR dankzij de geïntegreerde digitale tools van het platform.
SPIE

Als onafhankelijk Europees marktleider in multitechnische diensten op het gebied van energie en communicatie, ondersteunt SPIE haar klanten bij het ontwerpen, bouwen, exploiteren en onderhouden van energie-efficiënte en milieuvriendelijke faciliteiten.

Met 4.300 medewerkers in Nederland is communicatie van het grootste belang voor SPIE, de onafhankelijke Europese leider in multitechnische dienstverlening op het gebied van energie en communicatie.

De meeste werknemers werken buiten het kantoor, ofwel ze zijn onderweg om klanten te bezoeken of ze werken vanuit de bedrijfslocatie van de klant. Daarom is communicatie en een gemakkelijke toegang tot informatie, inclusief benefits, van essentieel belang.

Bovendien ontvangen werknemers bij SPIE in Nederland een royaal belonings- en arbeidsvoorwaardenpakket, maar wisten ze helaas niet waar ze daarover informatie konden vinden.

“Onze medewerkers vertelden ons dat ze informatie nodig hadden maar moeite hadden die te vinden. Ik nam toen contact op met Benify om te zien wat ze te bieden hadden – en ze pasten perfect bij onze behoeften,” vertelt Jolien Driesen, Compensation & Benefits Manager bij SPIE.

Met de hulp van Benify heeft SPIE een Benefits- en Total rewardsplatform in Nederland geïmplementeerd, dat elk individu een uitstekende werknemerservaring biedt. Het platform stelt SPIE in staat om de gehele employee lifecycle, van onboarding tot offboarding, digitaal af te handelen en stelt elke werknemer in staat om informatie te bekijken over hun individuele belonings- en arbeidsvoorwaardenpakket.

Vandaag de dag is het platform de “go-to” plek voor alle werknemers, altijd en overal beschikbaar, op elk apparaat.

3 tips voor een betere bewustmaking en toegang tot informatie:

  • 1Maak toegang beschikbaar voor ELKE medewerker

    “Veel van onze medewerkers hebben geen toegang tot een laptop, dus gebruiken ze in plaats daarvan de app, die precies dezelfde informatie heeft als het online platform. We kunnen onze medewerkers gerichte communicatie sturen en zij kunnen met één klik inloggen en toegang krijgen tot hun persoonlijke platform.”
  • 2Creëer één "go-to" plek voor alle informatie

    “Als medewerkers vragen hebben, vinden ze de antwoorden eenvoudig zelf in het Benify platform. Met als resultaat dat wij nu minder vragen krijgen. Dit geeft ons de gelegenheid om te kijken naar meer manieren om waarde aan de organisatie toe te voegen."
  • 3Gebruik filters om te zorgen dat de informatie relevant

    "De uitgebreide filtermogelijkheden binnen het platform van SPIE zorgen ervoor dat medewerkers alleen informatie te zien krijgen die voor hen relevant is."

Waarom zou je voor Benify kiezen boven andere platforms? Het is eenvoudig in het gebruik.

”Het platform biedt een aantrekkelijk aanbod voor nieuw talent. We hebben onze complete employee journey op het platform staan” - Jolien Driesen, Compensation & Benefits Manager bij SPIE