Standard Bank Group

Standard Bank Group is de grootste bank in Afrika naar activa. Ze bieden een uitgebreid pakket bankdiensten en aanverwante financiële diensten in heel Afrika ten zuiden van de Sahara. De Group stelde vast dat ze één enkele self-service bron nodig hadden en met Benify als hun partner en lanceerde hun wereldwijde arbeidsvoorwaarden- en administratiesysteem. Het benefits platform is zowel toegankelijk via de desktop als via een mobiele app, zodat werknemers altijd en overal op één plaats toegang hebben tot informatie over hun dienstverband en arbeidsvoorwaarden.
Standard Bank Group

Met meer dan 44.000 medewerkers in 22 landen is Standard Bank Group de grootste bank in Afrika naar activa. Ze bieden een uitgebreid pakket bankdiensten en aanverwante financiële diensten aan in heel Afrika ten zuiden van de Sahara.

“Bij Standard Bank hebben we, omdat we zo’n grote onderneming zijn, veel voordelen en benefits voor onze medewerkers, maar er was nooit een centraal of enkelvoudig overzicht waarop een medewerker al zijn of haar secundaire arbeidsvoorwaarden in real-time kon bekijken”, deelt Jelica Nerahoo, HRIS Systems Specialist, Standard Bank Group.

Nadat vastgesteld was dat er behoefte was aan één enkele self-service bron waar de werknemers informatie over hun dienstverband konden vinden, inclusief vergoedingen en arbeidsvoorwaarden, lanceerde ze een wereldwijde RFP alvorens te besluiten dat Benify’s bekroonde SaaS platform de juiste oplossing was.

Tegenwoordig kunnen werknemers een visualisatie van hun totale arbeidsvoorwaardenpakket vinden, vakantiedagen bekijken en mededelingen ontvangen, allemaal op één plaats, ook op hun smartphone, dankzij de Benify app.

“Je zou dit kunnen zien als een mechanisme om personeel te behouden. Het is in feite een oplossing waarbij de werknemers in één systeem en één weergave, via een app, alle voor hen beschikbare arbeidsvoorwaarden kunnen zien,” legt Nerahoo uit.

Momenteel is het wereldwijde benefitsplatform van Standard Bank live in 17 landen. Het volstaat te zeggen dat implementatie op zo’n schaal een nauwgezette planning vergt. Dankzij zowel Benify’s flexibele, personaliseerbare oplossing als de wereldwijde maar plaatselijke expertise, werd besloten het platform in golven uit te rollen om aan de specifieke arbeidsvoorwaardenvereisten van elk land tegemoet te komen.

Over een wereldwijd benefits-succes gesproken!

5 Tips voor een perfecte lancering:

  • 1Ontwikkel een goed begrip van de werking van het platform

    Je toegewezen projectmanager helpt je te begrijpen hoe je de volledige waarde van je Benify platform kunt maximaliseren.
  • 2Bepaal vanaf het begin een duidelijk doel

    Een beperkte lancering tijdens fase één geeft je de mogelijkheid om medewerkers voortdurend een "wow" gevoel te geven met nieuwe updates en releases.
  • 3Kies een vaste projecteigenaar voor het platform

    Benify voorziet je van een compleet team voor je lancering. Een toegewezen projecteigenaar aan beide zijden zorgt echter voor een vlottere uitvoering.
  • 4Zorg voor consistentie tussen je interne en externe merkuitstraling

    Je Benify platform moet weerspiegelen wie je als werkgever bent. Communiceer met je medewerkers alsof ze je beste klanten zijn.
  • 5Geef bekendheid aan je gloednieuwe platform voor betrokkenheid

    Gebruik je alle huidige communicatiekanalen om je medewerkers te informeren over de komende lancering.

"Waarom koos Standard Bank Benify na haar RFP-proces?"

"Benify kwam als beste uit de bus, en een van de dingen die ons echt over de streep trokken was de mobiele app. Ik denk dat het voor werknemers heel handig is om snel bij hun arbeidsvoorwaarden te kunnen, ongeacht waar ze zijn, door eenvoudig in te loggen en iets te bekijken. Dat was beslist een van de succesfactoren tijdens het RFP proces." - Jelica Nerahoo, HRIS Systems Specialist, Standard Bank.