TUI

In samenwerking met Benify kreeg TUI Nordic een technische HR-oplossing die de werklast van hun HR-afdeling automatiseerde. Het platform voor arbeidsvoorwaarden en Total Reward wordt gebruikt voor het strategische HR-werk van TUI Nordic om een van de meest aantrekkelijke werkgevers van Scandinavië te worden.
TUI

TUI Nordic wilde werken aan het versterken van hun employer brand en het vergroten van hun aantrekkelijkheid als werkgever. Vandaag de dag biedt TUI Nordic, met de hulp van Benify, een breed scala aan employee benefits zonder extra administratie voor HR te creëren.

In samenwerking met Benify kreeg TUI Nordic een technische HR-oplossing die de werklast van hun HR-afdeling automatiseerde. Het platform voor Benefits en Total Reward wordt gebruikt voor het strategische HR-werk van TUI Nordic om een van de meest aantrekkelijke werkgevers van Scandinavië te worden.

Voordat zij hun Benify Benefits-platform implementeerden, draaide veel van de tijd van HR om het beantwoorden van eenvoudige vragen van medewerkers. Dit nam tijd en middelen weg die gebruikt hadden kunnen worden voor strategisch HR-werk. TUI Nordic zocht een partner die een digitale oplossing kon bieden waarmee ze een betere ervaring voor HR en medewerkers konden creëren.

– “Ik had me nooit kunnen voorstellen welke rol Benify zou spelen bij ons doel om een aantrekkelijker werkgever te zijn. Er bestaat niet zoiets als ‘one size fits all’ als het gaat om klanten. We realiseerden ons dat hetzelfde geldt voor onze medewerkers. Afhankelijk van wie je bent en waar in het leven je staat, stelt iedereen heel andere eisen als het gaat om arbeidsvoorwaarden”, zegt Björn Holmén van TUI Nordic.

  • 1MINDER VRAGEN VAN WERKNEMERS

    De HR-afdeling van TUI Nordic merkte dat het aantal vragen van werknemers met 65% daalde na de implementatie van Benify's Benefits en Total Rewards platform.
  • 2BETROKKEN WERKNEMERS

    Medewerkers kregen persoonlijke meldingen die hen aanspoorden om in te loggen op het platform, wat resulteerde in een betrokkenheidsratio van 9 op 10.
  • 3SNEL RENDEMENT OP DE INVESTERING

    TUI Nordic heeft al na twaalf maanden hun investering terugverdiend dankzij de manier waarop het Benefits platform de processen automatiseert, maar ook dankzij de gratis Customer Care van Benify die aan alle medewerkers wordt aangeboden.
"Zoals ik het zie, biedt Benify een systeem voor betrokkenheid, dat ons dagelijks werk efficiënter maakt en aan elke medewerker een waardevol signaal geeft dat TUI Nordic een werkgever is die om hem geeft", zegt Björn Holmén.